Om Securitasskolen

Securitasskolen er Securitas sin kompetanseenhet. Den har et overordnet ansvar for alle kurs levert av Securitas og all kompetanseheving internt. I all vår opplæring fokuserer vi på å fremme deltakernes handlingskompetanse. Det er ikke nok å tilføre kunnskaper. Vi må i tillegg sørge for at våre kursdeltakere utvikler holdninger og praktiske ferdigheter i sitt sikkerhetsarbeid.

Totalt jobber det 23 personer på heltid innenfor Securitasskolen i tillegg til et antall instruktører med spesialkompetanse innenfor ulike fagfelt. Flere av våre instruktører har utdanning innen pedagogikk fra universitet-/høyskolenivå og alle får som et minimum interne kurs og opplæring i pedagogikk.

Alle våre instruktører har bred erfaring fra sikkerhetsarbeid. Vi er stolte over at instruktørene i Securitas er både kunnskapsrike og lidenskapelig opptatt av hvordan de utfører jobben sin. I Securitas tror vi på å investere i våre ansatte, og ved å gi de bransjens beste opplæring, samt legge til rette for karrieremuligheter, bistår vi våre ansatte til å nå sine mål.

Skolen gjennomfører årlig ca. 60 vekterutdanninger i tillegg til ca. 300 kurs internt og for våre kunder.

Securitasskolen holder til på Securitas AS sitt hovedkontor i Oslo.